Stimmen

Angelika Kirchschlager

Mezzosopran

„LIEDBasel ist ein Gesamtkunstwerk. Hinter jeder Ecke ver­steckt sich eine groß­ar­ti­ge Idee, ein klu­ger Gedanke, lie­be­volls­te und inten­sivs­te Planung. Während die­ser Woche fühlt sich Kunst an, als wäre sie das Selbstverständlichste auf der Welt, sowohl für das Publikum als auch für die Künstler*innen.“

Malcolm Martineau

Pianist

“One of my best expe­ri­en­ces in recent years in the world of Lied and Song has been at LiedBasel. It is total­ly uni­que becau­se it not only includes tra­di­tio­nal pre­sen­ta­ti­ons of the song reper­toire but also every pos­si­bi­li­ty within the cir­cle of “song”. I taught a week of clas­ses with the won­derful Angelika Kirchschlager for five very talen­ted duos. It is important that LiedBasel invi­tes regu­lar duos and not indi­vi­du­als  to par­ti­ci­pa­te becau­se they are alre­a­dy some way along the road.

 We also had the joy of the Erlkings and the inten­si­ty of Winterreise with the sto­ry of an expe­di­ti­on to the North Pole. 

The most important thing that I saw at LiedBasel was the affir­ma­ti­on that Lied is still as rele­vant today as it ever was. Life and Love and the essence of huma­ni­ty does not chan­ge and that is what all this won­derful reper­toire is about.”

Stephanie Haensler

Komponistin

„Ich habe noch nie ein so krea­ti­ves, höchst pro­fes­sio­nel­les und dabei so lie­be­vol­les Festival erle­ben dür­fen. Die Programmation und Dramaturgie über­zeugt auf allen Ebenen und geht in einer bestechen­den Authentizität durch Mark und Bein. Das sind Konzerterlebnisse, die einen wirk­lich anrüh­ren und noch lan­ge nachhallen.“

Simone Keller

Pianistin 

„Ganz gros­sen Dank für die bis ins letz­te Detail per­fek­te Organisation, das Wohlwollen, die Herzlichkeit. Wir sind beglückt und inspiriert.“

Michael Haefliger

Michael Haefliger

Intendant Lucerne Festival & Ehrenpatron LIEDBasel

„Den Initiant*innen ist es zu ver­dan­ken, dass die Stadt Basel seit 2019 in den jähr­li­chen Genuss eines hoch­ka­rä­ti­gen Liedfestivals kommt, ein Festivalgenre und eine Konzertform, die in der heu­ti­gen Klassik- und Musikwelt unbe­dingt mehr geför­dert wer­den sollte.“

Benjamin Appl

Bariton

„There are very spe­cial moments in life. One of them was being part at the first edi­ti­on of the fes­ti­val LIEDBasel. A fes­ti­val like I have never expe­ri­en­ced befo­re, whe­re we just not try to beco­me bet­ter musi­ci­ans and whe­re we aim to under­stand the world of Lieder bet­ter, but to learn more about our­sel­ves and the world around us. It’s spe­cial, inno­va­ti­ve and about things that real­ly matter.“

Graham Johnson

Graham Johnson

Pianist & Ehrenpatron LIEDBasel

“I stron­gly felt I was pre­sent at the birth of a new tra­di­ti­on, the begin­ning of some­thing very exci­ting. I also have the war­mest memo­ries of a won­derful­ly know­led­geable and enga­ged public, sup­port­i­ve of the efforts of the youn­ger gene­ra­ti­on as they embark on a care­er in this reper­toire. LIEDBasel is not just ano­ther excu­se for giving song reci­tals, it is a fes­ti­val, run by very spe­cial peo­p­le that ‚thinks out­side the box‘. And it is abso­lut­e­ly out of the ordinary!“